هفدهم دیماه یادآور تصمیم تاریخی رضا شاه بزرگ خجسته باد

هفدهم دیماه یادآور تصمیم تاریخی رضا شاه بزرگ خجسته باد

156748_366728000088210_897904523_n

هفدهم دیماه یادآور تصمیم تاریخی و سرنوشت ساز رضا شاه بزرگ است ، می گویم تصمیم تاریخی و سرنوشت ساز زیرا با توجه به شرایط آن روزگار و وضعیت جامعه آن روز ، فرمان بزرگمردی به مانند رضا شاه در ارتباط با کشف حجاب اسلامی نه تنها تصمیم تاریخی بلکه واژه فداکاری را در ژرفنای فرمانش و اعلام کشف حجاب معنا می کند.

براستی فرمان رضا شاه شهامتی می خواست که در وجود انسان های عادی نمی توان یافت. از شهامت رضا شاه هر آنچه بنویسیم بسنده نیست و نیاز به کتابسرایی ها دارد، اما فارغ از شهامت ایشان که بر هیچکس پوشیده نیست ، تصمیم آن ابر انسان نیاز به خردی داشت و دارد که هنوز روشنفکران ما به آن دست پیدا نکرده اند .
آری همچنان روشنفکران کشورمان در هر مکانی که تریبونی بد دست می آورند ، ژستی روشنفکرانه گرفته و به مانند صدا و سیما جمهوری اسلامی اظهار میدارند. ( حجاب را چه اجباری در سر زنان کنند و چه اجباری از سر زنان بر دارند، هر دو یکی است و فرقی بین این دو نیست) و انقلاب فرهنگی رضا شاه را دیکتاتوری و بدور از تمدن می دانند.
آری این روشنفکران جامعه ما که تعدادشان کم نیست ، همچنان درک نکرده اند، اگر آن زمان رضا شاه دستور میدادند تا حجاب اختیاری شود و حکم حکومتی صادر نمی کردند، چگونه زنان ایران با فرهنگ اسلامی که ۱۴۰۰ سال تا استخوان مردم ایران نهادینه شده بود ، و مردسالاری جزئی از آداب ایرانیان گشته بود، می توانستند با اختیار خود نوع حجابشان را انتخاب کنند؟
آری فضای جامعه در آن روزگار به گونه ای بود که زنان اسیر فرهنگ مرد سالاری ، پدر، برادر، شوهر و جامعه خویش بودند و اگر رضا شاه به قول روشنفکران ما به صورت دمکراتیک حجاب را اختیاری میکرد همچنان در سال ۲۰۱۳ زنان ایران از بند روبنده رهایی نمی یافتند.
آری رضا شاه بزرگ با بدنام کردن خویش در نزد این به اصطلاح روشنفکرانمان که همچنان درصدی از روشن بینی این بزرگمرد بهره نبردند، توانست زن ایرانی را از بند مردان خانواده و جامعه رها کند.
آری رضا شاه با فدا کردن خویش زنان کشورمان را از محیط آشپزخانه و خانه به جامعه کشاند و شخصیت از دست رفته زنان ایران را بازسازی و دوباره احیا کرد و خود را سپری کرد در برابر فرهنگ مردسالارانه اسلامی تا زن ایران زیر سایه این ابر مرد آسایش یابد.
آری امروز ما جوانان پس از ۷۷ سال بر خلاف سخن سرایی هایی که از سوی دشمنان ایران و روشنفکران خمینی دوستمان که واقعه ۵۷ را به ایرانمان تحمیل کردند، از خدمات آن بزرگ مرد به خوبی آگاهیم و به خود میبالیم که ایرانمان بزرگانی به مانند رضا شاه را پروراند تا مشعلی فروزان باشند برای فردای ما جوانان
نگارنده: امید دانا
http://omiddana.com/?p=1251

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر