فیلم؛ افشاگری شجاعانه یک زندانی سیاسی زن




Iran – Political prisoner Atena Farghdani expose regimes brutality in females prisons

آتنا فرقدانی هنرمند نقاش و فعال حقوق کودک اوایل شهریور ماه سال جاری بازداشت شد و تاکنون از اتهامات وی اطلاع دقیقی بدست نیامده است .آتنا فرقدانی و غنچه قوامی که در یک سلول در بند دو- الف نگهداری می‌شوند  دست به اعتصاب غذای خشک زده‌اند
نقاش و فعال حقوق کودکان است که قبلا توسط سپاه پاسداران بازداشت شده.این فیلم 10 دقیقه ای شرح آنچه است که توسط دو زندانبان زن در بند 2 الف سپاه پاسداران قرارگاه ثارالله،در زندان اوین رخ داد.
حالا دوباره آتنا توسط قاضی بدنام دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی، احضار شده. چیزی که در این فیلم بیش از تمام سخنان او جلب توجه می کند این است: از همه ی شما می خوام که امید و یقین خودتون رو از دست ندید برای گرفتن حقمون نترسیم و نترسونیم.
آتنادر صفجه ی خودش اینطور نوشته:

جناب آقای” قاضی صلواتی” شاید این آخرین پست فیسبوکم باشد به همین دلیل این بار مخاطبم را “”شما””قرار میدهم……!
فردا (9 دی ماه) 1393برابر با حماسه ای عظیم و بی همتا که سپاهیان جمهوری اسلامی ایران،برای آنچه که در قبال جوانان وطنم در روز ” عاشورا “رقم زدند،به جشن و سرور میپردازند!!!
آری جدا 9 دی ماه جشن و سروریست بی نظیر برای آنچه که یزید در مقابل امام حسین در روز عاشورا نکرد و این چنین به 
شادی ننشست….!

سپاهیان شما در روز عاشورا کم نگذاشتند که هیچ،با خودروهای خود سرشان هم از روی مردم عبور کردند و یکی از آن جوانان را که ” شهید شبنم سهرابی” نام دارد را،به خاک و خون کشیدند………..
افتخار میکنم که در ایرانی زندگی میکنم که صحنه ی عاشورایش را مظلومیت ” یک زن” رقم زد و خجل می شوم از جشن و پایکوبی یزیدان دوران که این چنین در سال 1388 عاشورایی دیگر گونه را رقم زدند…!!!
جناب اقای قاضی صلواتی،”من یک زنم”” یک زن ایرانی…….حتی اگر بارها و بارها مرا در انفرادی ها محبوس کنید،فریادم کوتاهتر که نخواهد شد هیچ،..همچون خروسی در تابلوهای نقاشی ام”سحر” را به زنان سرزمینم ندا خواهم داد و ظلمی که در طی 36 سال در جمهوری اسلامی ایران بر آنان رفته است،هرگز مرا از پای نخواهد نشاند…!
“”چه ده ها سال در زندان ها..و چه در یک نفس” طنابی”زندگیم را پایان دهد،اگر از حق خودم هم که بگذریم،از حق زنان وطنم””””””””ایران””””””””
هرگز گذر نخواهم کرد،حتی اگر سحر نزدیک نباشد “یقین” دارم که هیچ شبی بدون سحر نرسیده است و چه در آن روزگار باشم و چه دیگر نباشم با صدای خروسی به نام””سحر”” در نهایت شب به سر می رسد..

http://koneshgarayan.org/?p=1487