محکوم به مرگ در داخل و حبس و آوارگی در تبعید


 ایران در 43 سال گذشته قربانیان بسیار داده است. چه مادرها وپدرهایی که داغ فرزندان خودشان را دیدند.  و همچنین شاهد سرکوب و شکنجه آنها چه روحی و چه روانی بودند و هستند. ایران کشوری غنی از معادن معدنی و نفت و گاز سالها شاهد ترک شهروندانش به تبعید بوده است. اما سخت تر از آن دیدن ترک شهروندان پا به سن گذاشته ایی هست که در سنین بازنشستگی و دروره ایی از زندگی خود که باید در کنار خانواده و آغوش فرزندان و نوه های خود باشند برای حفظ جان خود یا خانواده در تبعید و آن هم در شرایط بسیار سخت به سر ببرند. همانطورکه میدانیم بنا به قوانین شریعت اسلامی دگر اندیشان همیشه اقلیت بوده و کسانیکه از اسلام برگردند کافر محسوب میشوند.حکم مرتد اعدام است که در زیر پست به منبع برخی از آیه های اسلامی اشاره کردم.  در ایران مردم در خفا باورهای متفاوتی دارند و برای حفظ زندگی خود با تشکیل گروه های متفاوت بر باورها و نیایش های متفاوتی می بالند و آن را پرستش میکنند. 

در این روزهای سخت در جنگ سرد ولی خون آلود در تظاهراتهای متفاوت در کشورهای متفاوت ایرانیان مبارز و دلسوز را میبینیم که در حمایت از مردم خود در داخل کشور با آنها همصدا میشوند. با اینکه زیباست اما غمگین نیز هست. به عنوان یک فعال که سالها تلاش بر پخش اتفاق های ایران چه داخل و چه خارج از ایران بوده ام و به عنوان کسی که همیشه مخالف مسجد سازی در کشورهای اروپایی بوده ام چون در اروپا زندگی میکنم. و میدانم نخستین قربانی این مذهب خود مسلمان زاده ها هستند و بارها تلاش بر گقتن چه در مسجدهای ایران میگذرد آگاهی رسانی کرده ام.    دیدن هممیهنانی که هنوز در شرایط سخت و بدون داشتن حمایت حقوق بشری به سر میبرند سخت در عذابم. بانو فرخنده چراغ زاده یکی از هم میهنان من هستند که بخاطر دلایل گرایش به شاخه ایی از باورهای درویشی به نام حامیان ساتیا سایی بابا برای حفظ جان خود از ایران فرار کرده است. ایشان چرا باید در سن 70 سالگی در کشور هلند آواره باشد؟ در ایران حتی مردم با داشتن گرایش های دراویش ایرانی بارها به دار آویخته شدند و گرایش به مذاهب خارجی که جرم های بیشتری داشته است. یکی از قربانیان دراویش محمد ثلاث است که با شکنجه و اعترافات اجباری او را اعدام کردند.

محمد ثلاث

اگر بانو فرخنده چراغی از طریق اشخاصی که در جلسات خصوصی در مراسم ها شرکت میکردند شناخه نشده بودند مجبور به ترک میهن در این سن بالا و درد تنهایی کشیدن نبودن. ایشان فقط یکی از هزاران هممیهن تبعیدی میانسال ما هستند. جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن وزارت اطلاعات قوی کوچکترین حرکات را زیر نظر داشته و هر گونه فعالیتی که اسلام را در خطر قرار دهد و یا خط و سوی فرهنگی بجز اسلامی داشته باشد را از بین میبرد. من تصویر این بانو را در تظاهراتهای هلند دیدم و به این فکر میکنم که چقدر بزرگوارند که با این همه نا امیدی و تجربه های سخت صدای مردم خود و حکومت بچه کش هست و من به ایشان افتخار میکنم. عکسهای ولیعهد رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی زیر سایه پرچم ایران را در دست دارند و خاندان پهلوی یکی از بزرگترین ترس جمهوری اسلامیست. صدای مردم خود باشیم و از برچسبها نهراسیم.بسیاری از هممیهنان ما چه در ایران و چه در خارج از ایران حاندان پهلوی را صدا مینند و خواهان بازگشت آنها هستند. ما مردم ایران باید با قدردانی از هم  و همبستگی این حکومت ضد ایرانی را سرنگون کنیم. این حکومت سالهاست نسل کشی ایرانی میکند و مردم ما یک روز بتوانیم ایرانی آزاد را به نسل های آینده خود هدیه دهیم. شاید اگر مهم ثلاث نیز از کشور خارج شده بود او امروز زنده بود.



Farkhondeh Chenari-Harderwik Nederland 




چند نمونه از آیه های قرآن پیرامون ارتداد از اسلام

وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنفُسَكُم بِاتِّخَاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلَىٰ بَارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ عِندَ بَارِئِكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ (بقره ۵۴)

ترجمه: و زمانی را که موسی به قوم خود گفت: «ای قوم من! شما با انتخاب گوساله (برای پرستش) به خود ستم کردید! پس توبه کنید؛ و به سوی خالق خود باز گردید! و خود را [=یکدیگر را] به قتل برسانید! این کار، برای شما در پیشگاه پروردگارتان بهتر است.» سپس خداوند توبه شما را پذیرفت؛ زیرا که او توبه‌پذیر و رحیم است.

 

 عدم بخشش مرتد



«ان الذین ءامنوا ثم کفروا ثم ءامنوا ثم کفروا ثم ازدادوا کفرا لم یکن الله لیغفر لهم ولا لیهدیهم سبیلا• بشر المنـفقین بان لهم عذابـا الیمـا؛

[۱۵]

[۱۶]

کسانی که ایمان آوردند، سپس کافر شدند، باز هم ایمان آوردند، و دیگربار کافر شدند، سپس بر کفر خود افزودند، خدا هرگز آنها را نخواهد بخشید، و آنها را به راه (راست) هدایت نخواهد کرد. • به منافقان بشارت ده که مجازات دردناکی در انتظار آنهاست

«لا تعتذروا قد کفرتم بعد‌ایمـنکم ان نعف عن طـائفة منکم نعذب طـائفة بانهم کانوا مجرمین؛ 



 (بگو:) عذر خواهی نکنید (که بیهوده است چرا که) شما پس از ایمان آوردن، کافر شدید! اگر گروهی از شما را (بخاطر توبه) مورد عفو قرار دهیم، گروه دیگری را عذاب خواهیم کرد زیرا مجرم بودند!» 

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر