"مرگ مشکوک" يك دختر دانشجوی کُرد ديگر در دانشگاه ارومیه با خوراندن سم




"مرگ مشکوک" يك دختر دانشجوی کُرد ديگر در دانشگاه ارومیه با خوراندن سم
در کمتر از ٩ ماه در دانشگاه ارومیه، یک دختر دانشجو ي دیگر در این دانشگاه به طرز مشكوكي با خوراندن سم قتل رسید و حراست دانشگاه خانواده این دانشجو را تهدید کردند که علت مرگ وی را بیماری معده عنوان کنند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شیلان روشن‌دل فرزند سلیم، دانشجوی رشته علوم سیاسی در دانشگاه ارومیه روز شنبه هفدهم آبان‌ماه با خوراندن سم، جان خود را از دست می‌دهد.
وی از اهالی روستای نرزیوه از توابع شهرستان اشنویه می‌باشد.
خبرنگار کُردپا در شهر ارومیه به نقل یکی از نزدیکان خانواده روشن‌دل اعلام کرد: این دختر دانشجو ٢٢ ساله که در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ارومیه مشغول تحصیل بوده، روز شنبه هفته جاری هنگامیکه دچار حالت تهوع و استفراغ شده توسط بستگانش در ارومیه به بیمارستان خمینی انتقال یافته است.
به گفته بستگان شیلان روشن‌دل، وی به دلیل تأثیر سم، هر دو کلیه و شش خود را از دست داده بود که به دلیل آن تمامی اعضای بدن وی سیاه و کبود شده بودند.
این منبع كه نخواست نامش فاش شود گفت : هنگام کالبدشکافی پزشکان معلوم شده که شیلان به دلیل خوارندن
دوغ با قرص سیانور به قتل رسیده است. حراست دانشگاه ارومیه به خانواده شیلان روشن‌دل اعلام کرده که باید علت مرگ دخترشان را بیماری معده عنوان کنند.
بنابه گفته منبع خبر , بیمارستان طالقانی ابتدا آماده نبود که جسد شیلان را به خانواده‌اش تحویل بدهد، اما سرانجام روز دوشنبه نوزدهم آبان‌ماه جسد شیلان به خانواده‌اش تحویل داده شد و در روستای "نرزیوه" به خاک سپرده شد.
تاکنون كارگزاران دانشگاه ارومیه هیچ واکنشی نسبت به قتل شیلان روشن‌دل نداشته‌اند و دانشجویان این دانشگاه دلیل این سکوت را سرپوش گذاشتن خبر قتل شیلان قلمداد کردند.
همچنين تالحظه انتشار این خبر، هیچ‌کدام از خبرگزاری‌های داخلی و محلی خبر قتل شیلان روشن‌دل را منتشر نکرده‌اند. لازم به ياد اوري است كه شیدا حاتمی و سحر چوینی دو دانشجوی کُرد ديگر مدتي پيش به طرز مشکوکی در اين دانشگاه جان خود را از دست دادند.
منبع: کُردپا،آژانس خبررسانی کردستان